Sursa: autoblog.md
Sezonul rece aduce mari bătăi de cap șoferilor care trebuie nu doar să echipeze corespunzător propriul automobil, dar să aibă grijă la condițiile de drum și nu în ultimul rând să atragă o atenție specială la modul de exploatare al mașinii. Din ultima categorie face parte o întrebare care trezește multe discuții între șoferi, și anume – trebuie sau nu încălzit motorul pe timp de iarnă?
Motivul pentru care majoritatea șoferilor preferă încă să încălzească motorul mașinii se trage din anii când majoritatea automobilelor aveau carburatoare. Carburatoarele, dacă nu erau încălzite bine nu asigurau o combinație optimă de aer și combustibil, ceea ce putea cauza oprirea motorului în mers, lucru deloc plăcut. Ne amintim de vechile Dacii la care după ce porneam motorul cu șocul tras, dacă nu stăteam un timp suficient de mare cu el pornit, trebuia să pornim în cursă tot cu șocul tras, iar dacă uitam de el aveam surpriza ca motorul să se oprească din cauza amestecului prea bogat de combustibil.
Motoarele pe injecție mono sau multipunct nu au nevoie de preîncălzire
Potrivit specialiștilor, în zilele foarte reci nu e nevoie mai mult de 30 secunde ca să încălziți motorul staționar și după care să porniți, deoarece în mișcare motorul mașinii, care se presupune că nu are carburator, se va încălzi mult mai repede.
Este adevărat că dacă lăsăm motorul să meargă câteva minute fără a sta în mașină, atunci când vom intra în habitaclu vom avea parte de un climat mult mai plăcut, aerul fiind deja încălzit.
Consumul de combustibil crește dacă preîncăzim motorul mașinii
Preîncălzirea motorului are efecte și asupra mediului înconjurător