În vremea foarte îndepărtată a copilăriei mele, părinții mi-au luat tot felul de mijloace de deplasare, numite pe vremea aceea jucării. Astfel am avut ocazia să „conduc” o tricicletă, o trotinetă, și apoi mai multe biciclete. Astăzi, ajuns la vârsta de 55 de ani, pe care unii o consideră deja „a senectuții”, văd în trafic, pentru că ce să vezi, la vârsta asta încă mai conduc mașina, o sumedenie de oameni cocoțați pe platforma unei trotinete.
Îmi aduc aminte cu nostalgie de trotineta mea din copilărie, o chestie de tablă albastră, cu două roți, ce-i drept îmbrăcate ăn cauciuc, care zornăia groaznic atunci când mă plimbam cu ea. Acum există trotinete electrice care sunt mai mult decât silențioase, și care dezvoltă și viteze foarte mari. Uneori periculoase.
În ceea ce mă privește, la mine trotineta nu a avut un prea mare succes. Aveam pe vremea aceea și o bicicletă mică, și care avea câștig de cauză în fața trotinetei zornăitoare. De altfel, o bună bucată de timp, trotinetele au cam dispărut din peisajul urban și rural.
Cu ceva vreme în urmă am observat revenirea pe străzi a trotinetelor clasice. Folosite de această dată nu de copii ci de adulți, în traficul aglomerat de zi cu zi, în loc de biciclete. Pe atunci, se întâmpla cu cel mult 10 ani în urmă, trotinetiștii stârneau zâmbete atunci când îi vedeam.
Timpul a trecut din nou, și astăzi trotinetele, electrice de această dată, au devenit ceva obișnuit în trafic.
Istoria trotinetelor
Potrivit miculrinocer.ro, trotinetele au apărut pe piață ca vehicule destinate copiilor. Între timp lucrurile au evoluat mult, astfel că în prezent există trotinete pentru adulți, trotinete pentru copii foarte mici, trotinete duble, și, desigur, trotinete electrice.
Primele trotinete
Kick’n Go și Space Scooter
Un alt exemplu de trotinetă cu pedală este Space Scooter, care se manevra asemănător drezinelor și care oferea un grad superior de confort față de modelele clasice, la care, invariabil, un picior obosește.
Pro Scooters, sau trotinetele extreme
Pro Scooters este denumirea originală a trotinetelor extreme, modele folosite pentru cascadorii și trucuri. Ele sunt special concepute pentru a rezista la solicitări mecanice puternice. Alături de ele, producătorii au lansat pe piață și o mulțime de accesorii de protecție, ba chiar și linii de îmbrăcăminte special dedicate.
Prima trotinetă motorizată
În 2004 evo Powerboards introduce prima trotinetă cu transmisie cu două viteze, denumită 2X. În 2009, cursa de cucerire a pieții continuă. Go-Ped lansând GSR Pro-Ped, prima trotinetă alimentată integral cu propan. În anii 2013 – 2014, trotinetele alimentate cu baterii litiu-ion devin populare și din ce în ce mai accesibile.
Trotinetele electrice
Trotinetele electrice de mare performanță sunt echipate cu o roată frontală cu diametru mult mai mare. Unele modele mixte se pot deplasa atât pe baza motorului electric cât și cu propulsie umană. Autonomia poate varia între 5 și 50 de kilometri, iar viteza maximă este de aproxiamtiv 30 de kilometri pe oră.
În cazul în care vă gândiți să testați o trotinetă electrică, vă recomandăm să cântăriți atent avantajele și dezavantajele acestui mijloc de transport și să vedeți care sunt performanțele tehnice de care aveți nevoie. Din ce în ce mai mulți utilizatori apelează la modele din această categorie, reușind să facă față cu succes provocărilor legate de trafic, de găsirea unui loc de parcare sau de costurile combustibilului.
Trebuie să te autentifici pentru a publica un comentariu.